Pages

Tuesday, November 11, 2014

کره مزه دار


این کره ها رو من کنار چلو و کباب سرو میکنم.
میتونیم برای مزه دار کردن استیک و ماهی هم ازشون استفاده کنیم یا کنار پیش غذا و روی نون تُست.


روش کلی اینه که کره رو میگذاریم بیرون یخچال تا به دمای محیط برسه و نرم بشه. مزه ای که به کره اضافه میکنیم میتونه از میوه های خشک، ادویه ها و سبزیجات معطر باشه یا حتی رنده پوست لیمو و پرتقال و سیر و زنجبیل رنده شده. من کمی نمک هم اضافه میکنم.

بعد از مخلوط کردن کره رو شکل میدیم و داخل سلفون رول میکنیم و سر و تهش رو میبندیم. داخل یخچال میگذاریم تا سرد بشه و خودش رو بگیره. موقع سرو برش میزنیم.
اگه میخوایم کره رو نرم استفاده کنیم برای مالیدن روی نون، داخل کاسه های کوچیک میریزیم. دیگه یخچال نمیگذاریم و کره رو نرم سرو میکنیم.

ترکیبی که من اینبار استفاده کردم:

گشنیز ریز خرد شده همراه نمک دریا و مخلوطی از پودر گشنیز و فلفل سیاه و قرمز


گوجه خشک خرد شده و پودر پاپریکا و نمک دریا


اما میتونیم کره صبحانه هم آماده کنیم. کمی شکر، میوه های شیرین خشک مثل انجیر، کشمش، ... یا میوه تازه مثل توت فرنگی و زرد آلو و ... 




3 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...